かわいいの世界

Direktlänk till inlägg 29 juli 2017

Friends & skolstress

Av Yuu-chan - 29 juli 2017 12:30

Hej, hejsan!

 

VARNING DETTA INLÄGGET HANDLAR OM TV-SERIEN FRIENDS VÄLDIGT VÄLDIGT MYCKET.

Har ni saknat mig? Hehe. Förlåt, har varit inaktiv, men aa, hade tid nu, så tänkte blogga.

Vid den här tiden av året åker alla till Närcon och cosplayar och eftersom jag är en blyg person som inte vågar ett skit sitter jag hemma och kollar på Netflix & anime.

Igår flyttade vi in min dator från mitt gamla rum till mitt nya,  och det är så skönt att ha min dator på mitt rum igen! Har saknat dig, min fina stationära dator <'3


Ska nog försöka plugga på min japanska idag också, har typ inte alls pluggat under hela sommarlovet.

Alltså ja, har tränat med vissa appar på mobilen, men inte "pluggat" liksom, så att säga. Ni vet när man sitter med böcker överallt och anteckningsböcker. (SKOOLSTRESS!) Herregud, jag börjar åttan ._. Men varför är du bara 13 då Yuu?

Jo, jag fyller 13, och börjar åttan, men det är för att jag hoppade över en klass. Så ja. Men jag är skitnervös för det i alla fall. Vi ska börja tänka på gymmnasiet, och mer prov och så. Usch. Och nya sjuor. Aja, jag är inte minst längre och kan välja att vara en kaxig åtta i och för sig. Men nej, nej, jag ska vara en snäll cool åtta. Punkt.

Jag menar, jag börjar åttan om mindre än en månad.

Okej, nu tänker vi inte på det och bara glömmer det tills skolan börjat.


Just nu tänker jag njuta av det sista av sommarlovet, kolla på Netflix och anime och bara chilla.

Btw, om ingen har kollat på Friends som finns på Netflix, så se den. Bara gör det. Pls. Det är 10 säsonger, 24 ep per varje säsong, och en ep är 20 minuter ungefär.

 

Phoebe är bäst

Är på säsong nio just nu, hehhe. Har typ panik om att den kommer sluta snart, för allvarligt jag älskar den tv-serien <'3 Dock har jag slagit vad med en vän om att jag kommer se klart den innan skolan börjar, så jag måste bjuda henne på en choklad annars om jag inte sett färdigt den.

I alla fall är det så konstigt att kolla på den, för det är ju vad mina föräldrar kollat på när dem var unga.

Men den är så bra! Man skrattar ju 2 gånger i varje avsnitt. ;u; jag har blivit vältränad i mina skrattmuskler

mEN när jag sett färdigt den ska jag göra en recension på den och är 98% säker på att jag kommer ge den en 5/5 för DEN ÄR SÅ BRA OCH ROLIG OCH KARAKTÄRERNA ÄR RELATABLE OCH JA OCH DEN ÄR SKITBRA OK.

Nu ska ni få se fina gifs.

 

varje fjortis i skolan^

Chandler är en av mina favoritkaraktärer samt Joey. De två är riktigt bra dudes.  

 

Okej, jag ska inte spoila hela tv-serien, hejdå.

/Yuu


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yuu-chan - 24 juli 2017 10:57

Hejsan c: Har typ vaknat, duschat, ätit frukost, plattat håret och sminkat mig, hehhe. Nejmen har inte gjort så mycket men tänkte göra ett snabbt inlägg. Hehe. Ska gå och klippa kort hår idag och så, och det är himla skönt för mitt hår är klippt oj...

Av Yuu-chan - 22 juli 2017 13:00

Titel: De Tystnade Orginaltitel: 경성학교: 사라진 소녀들 Regisör: Lee Hae-young Producerad av: Kim Jho Gwangsoo & Shim Hyun-woo Filmbolag: Lotte Entertaiment Tid: 99 minuter Språ...

Av Yuu-chan - 21 juli 2017 19:30

Hellu ^-^ Jag hade tänkt göra en kategori om hur du lär dig japanska. En viktig del med japanska är verb, så att du kan säga vad du gjort, eller gör.          T.ex denna mening; 私は今日食べӖ...

Av Yuu-chan - 17 juli 2017 21:44

Hejsan!^-^ Jag tänkte börja blogga här igen, för det är ju trevligt. Jag är en (snart) 13åring (fyller 16 augusti) och jag kallar mig Yuuriko på internet, men no kan kalla mig Yuu eller Yuu-chan, heh. Jag älskar Sydkoreansk & Japansk kultur och h...

 


Hej, jag kallar mig själv Yuuriko på internet. Jag är snart 13 och är alltför intresserad av Japan & Sydkorea ^-^


Bloggdesign: Pinterest

 

 

0 besvarade frågor

 

Vad ska jag blogga om enligt er?c:
 KPOP *^*
 Fandoms~
 Japanska-inlägg
 Sydkorea-inspirerade inlägg
 Japan-inspirerade inlägg
 DIY/pyssel
 Jock och jpop c:
 Cosplay
 Anime/manga
 Boktips c:
 Det är bra som det är ^^

 

 

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2017
>>>

 

 

 

 


Skapa flashcards